
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Petak, Jun 24 2022 19:30
premijera: 08 oktobar 2013.
O predstavi
“Gospođa ministarka” – zamišljena kao arhetip, komična maska, stanje svesti, deformacija koja nema pol ( i muško je i žensko svojstvo), travestija. Prerušavanje je svojstvo plemenite pozorišne igre koja stvara smisao i traga za istinama o čoveku, životu, društvu. Ali igre prerušavanja odlika su i političkog života, deo svakodnevne matrice stvaranja poželjnih “imidža” na tržištu borbe za vlast i moć. Prerušavaju se i ljudi i ideje. Opšta travestija. Žanr svakodnevnice. Vlastohleplje ukida i razum. Nekada su u pozorište sve uloge igrali muškarci jer je društveno neprihvatljivo bilo da žene glume. Ta pozorišna praksa danas je ogledalo za nove puritance i malograđane kojima je neprihvatljivo štošta, možda i da muškarci glume žene i žene muškarce. Ram za predstavu je pesma Jovana Jovanovića Zmaja “Srpska politika”: “Gde je srpska politika? Je l’ kuvana il’ je presna? Je l’ skromna il’ je besna? Je l’ žedna il’ je glada? Ili igra ili svira? Il’ se malo restaurira? Il’ izdiše il’ se rađa? Il’ joj kakva baba vrača? Ili puzi ili sedi? Il’ se smeje il’ se jedi? Je l’ u dvoru bogatome? Il’ u gnezdu vraninome? Ima l’ cuclu ili zvečku? Il’ je gdegod u zapećku? Je l’ u službi il’ u miru? Il’ u kakvom manastiru?”
Vreme u kojem živim pozvalo me je da ga mislim kroz Nušića, kroz njegovo ljuto duhovito komediografsko pero. Njegovi likovi nisu bezazleni, i kad im se smejem, ja ih se i plašim. Odavno su se razmileli svuda oko mene, skrojili društvo po sopstvenoj meri, pa se oni danas nama smeju.
Ministarku je Nušić pisao tridesetih godina prošlog veka, u okolnostima razvoja kapitalizma i građanskog klasnog društva između dva rata, a znamo šta su tridesete godine iznedrile – i fašizam i nacionalizam i totalitarizam. Ostajući u vizuelnom okviru tridesetih, želela sam da podvučem kontinuitet društvenih deformacija, mentalitetskih zauma. Volela bih da Nušić nije moj savremenik, da je po njegovom svetu pala kosmička prašina, ali danas njegova aktuelnost boli i na nivou rečenice i situacije, i društvene dijagnoze.
Tatjana Mandić Rigonat
SCENSKI PROSTOR Tanja Mandić Rigonat, Branko Cvijić
KOSTIMOGRAF Ivana Vasić, Ivana Šešlija - Studio KONSTRUKT
KOMPOZITOR Draško Adžić
SCENSKI POKRET Anđelija Todorović
SCENSKI GOVOR dr Ljiljana Mrkić Popović
DIZAJN SVETLA Srđan Cvetković
ORGANIZATOR Tanja Perović
ASISTENT KOSTIMOGRAFA Zorana Mia Radović
ASISTENT ORGANIZATORA Mina Korać
INSPICIJENT Željko Jaćić
SUFLER Miljan Miljanović
Lica
ŽIVKA Goran Jevtić
SIMA Mihailo Todorović
ČEDA Miloš Vlalukin
DARA Uroš Jovčić
RAKA Katarina Marković
ANKA Nemanja Oliverić
PERA PISAR Predrag Grujić
MOMAK iz administrativnog Marko Milošević
DR NINKOVIĆ Ivan Mihailović / Nebojša Rako
RISTA TODOROVIĆ, počasni konzul Nikarague Nenad Nenadović
UJKA VASA Vlastimir Velisavljević / Branko Cvejić
TETKA SAVKA Dragoljub Denda / Rade Marković
TETKA DACA Branislav Platiša / Bora Nenić
SOJA RASPUŠTENICA Žarko Stepanov / Stojan Đorđević
TEČA JAKOV Miroslav Žužić
MILE Rastko Vujisić
JOVA POP – ARSIN Saša Nićiforović
SAVA MIŠIĆ Stefan Kovačević
PERA KALINIĆ Darko Ivić
GOSPA NATA, bivša ministarka Marko Janjić
ŽANDARMI Miljan Miljanović, Alen Alidini
(Izvor: buha.rs)
Komad „Sin“ pažnju usmerava na porodične odnose i adolescentsku depresiju sina koji pati nakon razvoda svojih roditelja. Pisac vešto i…
POSLEDNJA ŠANSA je najuspešnija monodrama u sezonama 2009/2013. i trenutno jedina monodrama koja se izvodi na redovnom repertoaru u Beogradu…
ulaznica(e) u korpi
ukupno:
Rok je istekao. Molimo, ponovo stavite stavke u korpu.