BELEF 2019 - ANTIGONA

Predstava scenski ispituje mitsku priču iz Sofoklovog komada, istovremeno se baveći interpretacijom mita, uz dokumentarističke dramaturške intervencije koje otvaraju prostor diskusije. Kako su antički komadi izrasli u stvarnosti prepunoj krvi i zločina, u buci i metežu, Sofoklov literarni iskaz ni u našem vremenu ne gubi snagu, pokazujući svakom dobu njegovo pravo lice iz neke druge, nove perspektive i odolevajući svojom…  više

Opis Umetnici
BELEF 2019 - ANTIGONA

SVEČANO OTVARANJE 28. BELEF-a
Petak, 21. jun
Hangar Luke Beograd u 21 čas

Subota, 22. jun
Hangar Luke Beograd, 21 čas

Pozorišni spektakl 
Sofokle: ANTIGONA – 2000 GODINA KASNIJE
Kazalište Ulysses/Produkcija MESS, Sarajevo

Rediteljka: Lenka Udovički, Prevod: Svetlana Slapšak, Saradnik dramaturg: Željka Udovičić Pleština, Saradnik na tekstu: Miljenko Jergović, Kostimografkinja: Bjanka Adžić Ursulov, Scenografkinja: Mirna Ler, Video: Martino Šesnić, Kompozitor: Najdžel Ozborn, Koreografkinja: Ivana Kalc, Scenski pokret: Mladen Vasary, Dizajn svetla: Andrej Hajdinjak,
Dizajn zvuka: Davor Roko              
 
Igraju:
Antigona, kćer Edipa i Jokaste: Maja Izetbegović; Izmena, Antigonina sestra: DŽenana DŽanić;
Kreont, vladar u Tebi, Jokastin brat i Antigonin i Ismenin ujak: Rade Šerbedžija; Hemon, sin Kreonta i Euridike, Antigonin verenik: Ermin Bravo; Tiresija, slepi prorok: Damir Urban;
Euridika, Hemonova majka: Katarina Bistrović-Darvaš; Horovođa: Jelena Lopatić; Dečak: Vedad Suljagić
 
Porodica
Majka: Katarina Bistrović-Darvaš; Otac: Rade Šerbedžija; Kćer: Maja Izetbegović;
Mlađa kćer: DŽenana DŽanić; Sin: Ermin Bravo

STUDENTI ODSEKA ZA GLUMU PRI AKADEMIJI SCENSKIH UMETNOSTI SARAJEVO I STUDIJA GLUMA I MEDIJI SVEUČILIŠTA U RIJECI: Darja Badnjević, Mak Čengić, Mirjana Đan, Nika Ivančić, Lovro Ivanković, Aleš Kranjec, Anđela Kusić, Emir Mulalić, Dina Mušanović, Nikola Nedić, Maja Ožegović, Mirta Polanović, Dino Sarija, Tena Antonija Torjanac, Marko Brajić

TRAJANJE: 1 sat, 50 minuta


Predstava scenski ispituje mitsku priču iz Sofoklovog komada, istovremeno se baveći interpretacijom mita, uz dokumentarističke dramaturške intervencije koje otvaraju prostor diskusije. Kako su antički komadi izrasli u stvarnosti prepunoj krvi i zločina, u buci i metežu, Sofoklov literarni iskaz ni u našem vremenu ne gubi snagu, pokazujući svakom dobu njegovo pravo lice iz neke druge, nove perspektive i odolevajući svojom univerzalnošću zamkama promenjenih okolnosti.

U ovom novom komadu Antigona nije tragična heroina borbe za pravdu, mitološki lik, već ona svojim delovanjem zaoštrava problem demokratije do raspada značenja samog pojma. 

Koja je razlika između Prava i Pravde? Muškog i ženskog principa? Ko je ovlašćen da prepozna granicu između anarhije i totalitarizma? Kako osigurati prostor “između”? To su neka od pitanja kojima se bavi ova predstava, bez ambicije da određuje Antigonin čin kao herojski i isključivo etički ili pak isključivo politički.


„Antigona rediteljke Lenke Udovički pogađa tragičko središte ne samo Sofoklovog komada, nego i postjugoslovenske ratne traume, čija je gotovo svaka porodična kuća ujedno bila i kuća kraljevskog gubitka, kao i kuća u kojoj su svi dobro poznavali svoje susedske krvnike”, Nataša Govedić za Novi list, avgust 2015.







Preporuka

LEPOTA JE U SVESTI POSMATRAČA

CzK Vlada Divljan

„LEPOTA JE U SVESTI POSMATRAČA“
Najnoviji muzičko-dramski performans koji u puna 2…

Opera & Teatar MADLENIANUM

REPERTOAR pozorišta

Opera & Teatar MADLENIANUM